Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych w celu przyjęcia zgłoszenia oraz przeprowadzania postępowania wyjaśniającego na gruncie ustawy o ochronie sygnalistów
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informuję, że:
1) Administratorem Pani/a danych osobowych jest Powiatowy Lekarz Weterynarii w Olsztynie z siedzibą w Olsztynie, ul. Lubelska 16. Kontakt z administratorem jest możliwy pod nr telefonu 89 533 14 11 lub e-mail: plw@olsztyn.piw.gov.pl lub poprzez skrytka Epuap: /Piwolsztyn/ESP.
2) Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy pod adresem e-mail: iod@olsztyn.piw.gov.pl
3) Dane osobowe będą przetwarzane w celu przyjmowania zgłoszeń i komunikacji ze zgłaszającym oraz obsługi i rozpatrywania zgłoszeń o naruszeniu prawa (prowadzenie działań następczych), zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.
4) Przetwarzanie może być także niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń co należy traktować jako prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f oraz art. 9 ust. 2 lit. f rozporządzenia) - w przypadku zgłoszeń fałszywych.
5) W każdym przypadku zachowana zostanie poufność tożsamości zgłaszającego. Zasada ta może zostać wyłączona tylko w przypadku wyraźnej zgody osoby zgłaszającej.
6) Administrator zapewnia poufność Pani/a danych, w związku z otrzymanym zgłoszeniem. W związku z tym dane mogą być udostępnione jedynie podmiotom uprawnionym do tego na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, którym administrator powierzył przetwarzanie danych w zakresie świadczenia usług informatycznych w zakresie systemów przetwarzających dane osobowe.
7) Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie lub zakończono działania następcze,
lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.
8) Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
9) Posiada Pan/i prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul Stawki 2 00-193 Warszawa.
10) Podanie danych osobowych jest niezbędne do załatwienia sprawy.
11) Dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcom w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej, nie będą również poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.